8 metode de a reduce stresul și de a te relaxa în 5 minute

Storylines 0 Comentarii

Dacă ești îngrijorat cu privire la sănătatea ta sau încerci să-ți îmbunătățești sănătatea, atunci primul lucru la care ar trebui să te gândești este stresul. Acesta este o parte normală a vieții, dar, pe termen lung, poate afecta sănătatea și starea ta de bine la orice nivel: fizic, mental și emoțional. Deci, stresul trebuie ținut sub control și acest lucru se poate face prin relaxare. Singura problemă este că trăim într-o lume aflată în continuă mișcare, iar relaxarea necesită, în general, timp pe care nu îl avem. Din fericire, există câteva modalități simple de relaxare în mai puțin de 5 minute.

1. Bea o cană de ceai
Simplul act de a pregăti o cană de ceai îți poate aduce aminte să iei o pauză și să te relaxezi.  Ceaiurile de plante, în special ceaiul verde, sunt excelente pentru a reduce stresul. Nu numai că oferă un sentiment de calm, dar multe conțin, de asemenea, ingrediente care diminuează stările de anxietate și furie. Proprietățile ceaiului de mușețel acționează ca un tonic natural asupra nervilor, iar ceaiul verde este tocmai bun pentru a reduce stresul.

2. Mestecă gumă
Indiferent de aromă, guma de mestecat este un mod surprinzător de ușor și rapid de a combate stresul. După doar câteva minute de mestecat, nivelul de cortizol scade, reducând astfel stările de anxietate.

3. Meditează
Nu este nevoie să te retragi în munți – câteva minute de liniște și pace este tot ce ai nevoie pentru a profita de beneficiile meditației. Două sesiuni scurte de cinci minute de meditație pe zi pot reduce stresul și depresia. Găsește un loc liniștit, calmant, concentrează-te asupra respirației și simte cum furia, anxietatea sau disperarea încep să dispară.

4. Respiră
Respirația este o forță vitală care joacă un rol foarte important, deoarece hrănește corpul, reduce nivelul de stres și îți permite să primești mai mult oxigen. Respirația adâncă și lentă poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și a ritmului cardiac. În cazul în care vrei să te relaxezi, încearcă doar să respiri profund (întotdeauna prin nas). Nu trebuie să mergi în parc sau în mijlocul unui câmp; te poți calma doar stând în biroul tău, iar, pentru rezultate mai bune, închide ochii și așează-te confortabil. Un exercițiu util este să apeși pe nara dreaptă și să inhaleazi numai prin cea stângă și invers.

5. Ascultă muzică
Muzica este o modalitate foarte bună de relaxare, are un efect calmant asupra minții noastre, dar, de cele mai multe ori, o rezervăm pentru drumul către casă sau sală. Data viitoare când te simți copleșit de activitățile tale de zi cu zi, pune-ți căștile în urechi, alege melodia care îți place și lasă muzica să își facă efectul.

6. Masează-ți mâinile
Nu ai nevoie de un profesionist pentru cinci minute de masaj. Aplică niște cremă de mâini și masează ușor degetele și palmele. Concentrează-te, în special, asupra mușchiului de sub degetul mare pentru o reducere instantanee a tensiunii din umeri, gât și scalp. Nu numai că este una dintre cele mai bune metode de relaxare, dar este, de asemenea, bună și pentru tratarea răului de mare.

7. Numără
Când simți că nu mai poți, numără până la 10 și înapoi. Este greu să te stresezi pentru evenimente viitoare când încerci să îți aduci aminte ce vine după șapte.

8. Fă-ți planuri
Dacă ziua nu merge atât de bine, stai câteva minute și planifică ceva distractiv pentru seară. Fie că este vorba de un film sau o cină cu un prieten, faptul că te așteaptă ceva pozitiv la sfârșitul zilei poate face totul să mergă mai lin.

Autor: Theodora Rădulescu
Sursă imagine: 123rf

0 comments: