6 trucuri ca să adormi mai repede

Storylines 0 Comentarii

somn linistit

Știm cu toții că somnul este vital pentru ca noi să funcționăm la un nivel cât mai înalt, dar, uneori, oricât am încerca, este pur și simplu imposibil să adormim. Niciodată nu vom avea control asupra tuturor factorilor care stau în calea unei nopți perfecte de odihnă, dar putem căpăta câteva obiceiuri pentru a încerca să îi combatem.


Iată câteva sfaturi care îți vor crește șansele de a ajunge în lumea viselor cât mai repede, și, astfel, vei putea avea dimineți mai luminoase, zile mai productive și un somn cu adevărat odihnitor.

1. Dormitorul este pentru dormit
Nu este o idee bună să utilizezi dormitorul, și în special patul, pentru a plăti facturile, a munci, a-ți verifica e-mail-urile, a viziona filme sau pentru a lua o gustare. De fapt, dacă ai probleme cu somnul, chiar și cititul în pat poate fi dăunător. Aceste activități stimulează creierul tău, în loc să te relaxeze. Ajută-ți organismul să recunoască faptul că acesta este un loc pentru odihnă sau intimitate, transformându-l într-un spațiu răcoros, întunecat și liniștit.

2. Adoptă un program consecvent de somn
Încercă să mergi la culcare și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi, chiar și în weekend sau vacanțe. Acest lucru ajută la stabilirea ceasului intern al corpului și la optimizarea calității somnului. Evită să dormi mai mult dimineața, chiar dacă ai avut o noapte cu un somn neliniștit. Este de preferat să tragi un pui de somn în timpul zilei, dar acesta trebuie să aibă loc în prima parte a după-amiezii și să nu depășească 20-30 de minute.

3. Creează o rutină înainte de culcare
Împreună cu un program de somn consecvent, o rutină bine pusă la punct te poate ajuta să obții un somn cât mai odihnitor.  Alege ceva care te relaxează, cum ar fi o baie caldă în fiecare noapte, o ceașcă de ceai din plante sau muzică linștitoare. Scopul acestor activități este de a transmite corpului tău că este timpul să încetinească și să înceapă să se pregătească pentru somn.

4. Ridică-te din pat dacă nu poți să adormi
Dacă nu poți să adormi în primele 15 minute de când te-ai bagat în pat, ridică-te, du-te într-o altă cameră și fă ceva relaxant până când te vei simți obosit. Dacă stai în pat și te gândești că nu poți să adormi, atunci somnul va veni foarte greu sau chiar deloc.

5. Fă exerciții fizice în timpul zilei
Cu toate că somnul este, în mod clar, o activitate sedentară, activitatea din timpul zilei te ajută să adormi noaptea mai repede și să ai un somn mai odihnitor. Exercițiile fizice accelerează metabolismul, ridică temperatura corpului și stimulează hormonii, de aceea se recomandă efectuarea acestora cu cel puțin 3 ore înainte de culcare.

6. Ai grijă ce mănânci și ce bei înainte de culcare
Toată lumea știe că o ceașcă de cafea înainte de culcare este o idee proastă dacă vrem să adormim, deoarece efectele cofeinei își pot face simțite prezența și până la 12 ore după consum și, dacă totuși reușești să adormi, pot influența calitatea somnului. În mod similar, fumatul este un alt stimulent care îți poate perturba somnul, mai ales dacă fumezi aproape de culcare. De asemenea, încearcă să nu mergi la culcare înfometat sau prea plin, deoarece disconfortul din stomac s-ar putea să te țină treaz. Totodată, deși hidratarea este importantă, încearcă să limitezi consumul de lichide înainte de culcare, deoarece poate avea ca rezultat excursii frecvente la baie pe tot parcursul nopții.


Autor: Theodora Rădulescu
Sursă imagine: 123rf

0 comments: