6 beneficii ale relaxării

Storylines 0 Comentarii

beneficii relaxare


Unii ar argumenta că stresul este cea mai mare problemă a sănătății noastre, dat fiind faptul că acesta a fost legat de foarte multe afecțiuni, de la probleme cardiace, la demență. Este posibil să fi auzit că un pic de stres este, de fapt, bun pentru tine. În cantități moderate, acea adrenalină dată de stres te poate alimenta pentru o zi lungă la locul de muncă, pentru un antrenament riguros și pentru multe altele.

Cu toate acestea, relaxarea, ori de câte ori este posibilă și în orice mod – cititul unei cărți, plimbatul, meditația, alergatul, etc. –, este mult mai sănătoasă pentru tine decât ai putea crede. Prin practicarea diferitelor tehnici de relaxare îți lași corpul și mintea să se destindă.

În acest articol îți vom prezenta cele mai importante beneficii ale relaxării.

1. Relaxarea îți protejează inima
Practicarea diferitelor tehnici de relaxare duce la scăderea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale. Inima ta va deveni mai puternică și va fi capabilă să pompeze mai mult sânge cu mai puține bătăi. Probabilitatea de a avea un infarct miocardic sau un accident vascular cerebral va scădea.

2. Relaxarea îmbunătățește funcționarea creierului
Stresul cronic afectează capacitatea de a ne aminti unele lucruri și de a ne angaja într-un comportament adecvat în anumite situații. De asemenea, s-a constatat că prea mult stres și prea puțină relaxare pot provoca o creștere a unor anumite proteine din creier, asociate cu boala Alzheimer, ceea ce poate duce la o accelerare a dezvoltării bolii. Totodată, o minte odihnită este esențială pentru o mai bună concentrare, aceasta ducând la creativitate și o mai mare eficiență în activitățile de zi cu zi.

3. Relaxarea reduce depresia
Funcționarea în mod constant la capacitate maximă când vine vorba de locul de muncă, comisioane și activități care nu sunt legate întotdeauna de sentimente fericite, poate sta în calea puterii de a obține sentimente de plăcere, ceea ce duce la tristețe și depresie. Relaxarea poate ajuta la diminuarea hormonilor de stres, cum ar fi cortizol și serotonină. De fapt, s-a constatat că relaxarea îi face pe oameni mai fericiți, mai puțin geloși și le dă un sentiment general de bunăstare.

4. Relaxarea îți crește nivelul de energie
Este destul de evident – dacă dorești să ai mai multă energie, trebuie să îți lași corpul să se odihnească. Relaxarea reîncarcă organismul, întărește sistemul imunitar, crește fluxul sanguin către mușchi și face ca o persoană să fie mai energică, creativă și eficientă în activitățile de zi cu zi.

5. Relaxarea te poate ajuta să iei decizii mai bune
Nu e de mirare că, atunci când ești stresat, s-ar putea să nu ai întotdeauna o gândire clară.  Un studiu din 2012 a constatat că stresul pare să schimbe, de fapt, modul în care cântărim riscurile și beneficiile și ne poate afecta judecata atunci când ne confruntăm cu decizii importante.

6. Relaxarea poate încetini cancerul la sân
S-a descoperit că stresul poate dubla riscul unei femei de a dezvolta cancer la sân. Deși cercetările privind efectele stresului asupra cancerului sunt în mare parte neconcludente, există unele dovezi care arată o legătură între stres și agresivitatea cancerului la sân. Relaxarea nu numai că pare să întârzie progresia bolii, dar poate, de asemenea, crește viteza de recuperare.


Autor: Theodora Rădulescu
Sursă imagine: Pexels

0 comments: